Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Legelőször is: az 1., az 5. és a 9. osztályban életbe lép a megújult Nemzeti Alaptanterv a kerettantervekkel együtt. Kézzelfogható változás ez, mivel vadonatúj tankönyvekből tanulhatnak a gyerekek.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A kormány sokféle módon igyekszik a családok segítségére lenni a gyermeknevelésben. Most például a rendőri erőket veti be a zabolátlan nebulók rendszabályozására:szeptembertől iskolarendőr is képviseli az állam erőszak-monopóliumát az iskolákban.
Az ide vezető tervezet útja (az oktatáspolitika kapcsán már megszokott módon) nem volt egyszerű. A Pintér Sándor által támogatott javaslatot – a hírek szerint – az oktatásügy mindkét erős embere, Hoffmann Rózsa és Pokorni Zoltán is ellenezte, nem is beszélve a szakmai szervezetekről.
|
|
Bilire szoktatás
Augusztus 24, kedd, 21:54:09
Iskoláskor előtt rengeteg dolgot megtanulnak a gyerekek anélkül is, hogy tanítanánk őket. Hároméves korig a legtöbb kisgyerek elhagyja a pelenkát, annak azonban nincs jelentősége, hogy pontosan mikor.Saját érdekeinket szem előtt tartva ne akarjuk bilire szoktatni a kisgyereket, amikor ő maga még nem érett meg erre. A kicsik általában kétéves koruk táján jutnak olyan testi, szellemi fejlettségi fokra, hogy maguktól is kezdeményezzék ezt a folyamatot.
Bölcsőde-betegség
Már a méhen belül gátlódhat valamely immunanyag képzése. Többféle gátlás eredményeként a gyermeket ezernyi fertőzés veszélyezteti, melyek gyakori ismétlődése még inkább kimeríti az immunrendszert.
A védelem csökken
Ilyenkor átmeneti immunitáscsökkenésről beszélünk; 'bölcsöde betegség', a sorozatos légúti infekciók, fülgyulladások kialakulásakor. Ismeretesek olyan immunhiányos állapotok, melyekben csak egy védő komponens nincs meg vagy csökkent mennyiségben van jelen.
“A szerelem az, amikor egy lány parfümöt fúj magára, a fiú pedig arcszeszt, aztán találkoznak és szagolgatják egymást.”
“A szerelem az, amikor elmész enni valakivel és a sült krumplid nagyobb részét neki adod úgy, hogy az övéből nem is eszel.”
“A szerelem: valaki megbánt téged. Nagyon mérges leszel rá, de nem kiabálsz vele, mert tudod, hogy azzal megbántanád.”
“A szerelem az, amikor a mamám kávét csinál a papámnak, de mielőtt odaadná neki belekortyol, hogy biztosan jó-e az íze.”
“Az a szerelem, amikor azt mondod egy srácnak, hogy jó a pólója, és aztán ő minden nap ezt veszi fel.”
“A szerelem egy olyan dolog, hogy egymás mellett ültök a kávéházban és egymás kezét fogjátok.
Birka iskola
Mindenkinek megvan a Weöres Sándor versike, ugye? Ha mégsem lenne, akkor itt meg lehet hallgatni:
vagy el lehet olvasni:
Mostanában gyakran eszembe jut ez a vers, némi iróniával persze. Mindenfelé tudok lassanként párhuzamot vonni.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban 3.
A digitális pedagógia esélye a motiválásra
Bizonyára mindenki ismeri azt az eredményt, hogy az első osztályba érkező kisgyerek elsajátítási motivációja körülbelül. az első osztály első félévének végére majdnem a felére esik vissza. Tehát félév alatt sikerül az egyébként nagyon magas szintű elsajátítási motivációt a felére csökkenteni, a másik felét meg kiszórjuk az ablakon.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban 2. Az iskola hitelessége
Térjünk vissza a digitális pedagógus témakörhöz, amit pedagógus-dilemmaként szeretnék értelmezni. Vajon mi támogathatja a pedagógust a korábban felvetett kérdés megválaszolásában? Mikor teszem a dolgomat a legjobban annak az érdekében, hogy 2031-ben érvényes, működőképes tudással indulhassanak el a most iskolába lépő gyerekek?
Gyarmathy Éva:
A mai iskolában az előző kultúrák eszközeit is használni kell, miközben kialakítjuk a digitális kor eszközeit.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban
Május 25-én negyedik alkalommal került sor a digitális pedagógia
gyakorlatával foglalkozó szakmai tanácskozásra, hiszen már két digitális nemzedék és két digitális pedagógus
konferenciát tudhatunk magunk mögött. Mindegyik esetben szerepelt a
programban egy-egy kerekasztal beszélgetés is. Elhangzott ezek keretében
számos izgalmas kérdés, felvetődtek lényeges problémák, remélhetőleg
akadtak olyanok a hallgatók, illetve nézők között, akik ezeket tovább is
gondolták.
Bölcsőde igen? - nem?
A bölcsőde –csakúgy mint az óvoda - a társadalmi változások keltette igényként alakultak ki. A nők munkába állása, a nagycsaládok felbomlása, ami részben a városiasodás következménye, szükségessé tette, hogy a gyermekek napközbeni felügyeletéről szervezett keretek között gondoskodjanak, így jött létre a bölcsőde és az óvoda intézménye.
Manapság a bölcsődei gondozás kérdése egyre több ember életét érinti hazánkban. Egyrészt a nők mielőbbi visszatérése a munkába gazdasági szükségszerűség, hiszen a család megélhetéséhez az Ő keresetükre is szükség van, másrészt nálunk is egyre több az egyszülős család, ahol a gyermeket nevelő szülőnek mindenképpen dolgoznia kell.
A Jobbik Ifjúsági Tagozata rajzpályázatot írt ki általános iskolások részére.
A pályázat céljaMagyarországról, a Haza fontosságáról szóló rajz beküldése.
A pályázat közvetett célja a rajzolás örömén keresztül közelebb hozni a gyerekekhez hazájukat, erősíteni bennük a hazaszeretet érzését, illetve, hogy felfedezzék, hogy mennyi mindenre lehetünk büszkék magyarként
Pályázók köreMagánszemélyek. Kategóriák:
Művedhez használj zsírkrétát, ceruzát, festéket vagy akár filctollat tetszőlegesen, a lényeg, hogy egy A4-es lapra készítsd el a műved.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Új tantárgyakat vezetnek be szeptembertől az első, ötödik és kilencedik évfolyamon, felmenő rendszerben. Heti egy órában kötelező lesz a hittan vagy az erkölcstan, a mindennapos testnevelésórán pedig relaxálniuk kell majd a diákoknak. Az iskolák az óraszámok tíz százalékáról dönthetnek szabadon: emelt óraszámban taníthatnak bizonyos tárgyakat, de választhatnak az "extra" tantárgyak közül is, mint amilyen a családi életre nevelés vagy a jelenismeret.
Erkölcstan/hit- és erkölcstan
Szeptembertől felmenő rendszerben vezetik be az új tantárgyat az első és az ötödik évfolyamon, illetve a hat évfolyamos gimnáziumok hetedik évfolyamán. Az elsősök 52 százaléka a hittant, 48 százaléka az erkölcstant választotta. Erkölcstant az ötödikesek 58, hittant pedig 42 százalékuk fog tanulni. Tanév közben nincs lehetőség váltani: a következő tanévre vonatkozó változtatási szándékot május 20-ig írásban kell majd jelezni az iskolaigazgatónak.
Testnevelés
A mindennapos testnevelést 2012 szeptemberében vezették be az első, ötödik és kilencedik évfolyamon, a következő években felmenő rendszerben építik be a tantervbe. Így az idei tanévben az 1-2., az 5-6. és a 9-10. évfolyamosoknak kötelezőa mindennapos tesióra, amelyen relaxációt is kell majd tanítani. Két órát ki lehet váltani diáksportköri tevékenységgel, illetve versenyszerű sportolással, ha a diák rendelkezik egyesületi tagsággal vagy amatőr sportolói sportszerződéssel.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Relaxáció
A tesiórákon nemcsak sportolni, hanem meditálni is kell majd. Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója szerint a relaxációnak köszönhetően a diákok kevésbé lesznek idegesek, és "egyensúlyba kerülnek". A pszichológus tájékoztatása szerint a foglalkozások időkerete legfeljebb heti fél óra lesz, a testnevelésórák részeként, de alsóban bizonyosan nem a tornatanárok irányításával. A kötelező iskolai relaxációról szóló összes cikkünket itt olvashatjátok.
Dráma és tánc
Az iskoláknak az ötödik osztályban heti egy óra dráma és tánc vagy hon- és népismeret, kilencedik évfolyamon pedig dráma és tánc vagy mozgókép és médiaismeret közül kellett választaniuk. A dráma és tánc órán a diákok évente egyszer színházba is mehetnek. A tantárgy célja az élményeken keresztül történő megértés, a kommunikáció, a kooperáció, a kreativitás fejlesztése, az összetartozás érzésének erősítése. A részleteket itt olvashatjátok.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Választható tantárgyak: családi élet, pénzügy, sakk
A családi életre nevelés tárgy a "nemek közötti alapvető különbségek" megismertetését és a "termékenységtudatos", "családbarát" szemlélet kialakítását tűzi ki célul. A jelenismeret nevű órán a tanulók az őket körülvevő világról és saját tapasztalataikról beszélgethetnek, a gazdasági és pénzügyi kultúráról szóló órákon pedig a piacgazdaság kialakulásáról és működéséről, az "igazságos elosztásról", a bankszámlákról, hitelekről, befektetésekről is tanulnak majd a diákok. A szabadon választható tantárgyak teljes listáját itt találjátok.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Fohász
Nem kell félni,
nem fog fájni!
A Kánaánt megélni
segíts nekünk Istenem!
Életképek ciklus, 2006. július 29.
Figyelj oda gyerkőcödre, a megfelelő módszerekkel otthon is könnyebben megy a tanulás.
Tanulni könnyû , Senki SEM születik úgy , Hogy tudná , hogyan Kell . A tanító Mellett te is sokat segíthetsz gyermekednek , Hogy elsajátítsa a megfelelő módszereket .
Léteznek trükkök , melyeket érdemes kipróbálni , de mindenekelőtt AZ alapvető szabályokkal tisztában Kell lenned . Sok szülő abba a hibába Esik , Hogy megengedi gyermekének a tévénézést a Nemzetközi Geofizikai Év a görbe írása közben .
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 2 hozzászólás
Az evangélikus lelkészek viszik ki a hittantankönyveket a diákoknak
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Magukat próbálják nyugtatni, amikor megveszik a legszebb, legdrágább füzeteket, íróeszközöket, csinos táskát, pedig az eredményesség nem ezen múlik. A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó (korábban Nemzeti Tankönyvkiadó) szakértője ad hasznos tippeket a szülőknek arra vonatkozóan, miként tudják nyáron, játékos fomában fejleszteni a szükséges készségeket, képességeket.
Büntetőeljárást von maga után, ha a rendőr az intézkedés során azt tapasztalja, hogy a koldussal együtt lévő gyermek valamilyen szer hatása alatt áll - írta Pintér Sándor miniszter válaszként a a Családháló.hu cikke kapcsán feltett képviselői kérdésre. A portál korábban arról írt, miért alszanak szinte mindig a koldusasszonyokkal látható gyerekek.
A magyarok fele nem nyaral idén nyáron, de ez egyáltalán nem minden gyereknek szegi kedvét. 4 miniinterjú.
„A paradicsomlevest szeretem a legjobban" Fanni, 9 éves
A nyárban az a legjobb, amikor pancsikázunk a mogyoródi strandon, ahol szivárványos a csúszda. Az iskolával a Laborc utcai Barátság Szabadidő Parkba járunk, ott van a napközis tábor. Sok sportot kipróbálhatunk, a nagyok fociznak, strandröplabdáznak, én az úszást szeretem a legjobban. Vagy az egyrészes fürdőruhámat, vagy a kék színű melltartósat veszem fel.
A pattanások és az aknés bőr kialakulását, valamint a kezelésükre alkalmas módszereket számtalan tévhit övezi. Az alábbiakban ezek közül oszlatunk el néhányat.
Tévhit: A zsíros ételek és a csokoládé hozzájárulnak a pattanások kialakulásához.
Valóság:
A megfelelő étrend fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, ám ezzel
együtt is a csoki vagy a zsíros ételek pattanásokkal összefüggő hatása
merő tévhit. Az egyetlen olyan élelmiszer-alapanyag, ami az aknés bőr
állapotát befolyásolja, az a jódozott konyhasó.
ubertáskorban a növekvő mennyiségű androgén hormon hatására a faggyúmirigyek megnagyobbodnak, a faggyútermelés fokozódik. A szőrtüszők baktériumflórája a faggyú egyes alkotóelemeit szabad zsírsavakra bontja, ez pedig gyulladásos reakciót indít el. Elsősorban ott fordul elő, ahol legsűrűbben vannak a szőrtüszőnyílások és a faggyúmirigyek, tehát az arcon, a vállon, a mellkason, a háton, a felkar bőrén, súlyosabb esetben a fartájon is. A mellkason és a háton jellemző módon, csúcsával lefelé néző háromszög alakban jelentkezik.
A faggyúmirigy több lebenyből áll, kivezető nyílása általában a szőrtüszőbe nyílik.
Bár a pattanást a bőrgyógyászok mindig is a tinédzserkorhoz köthető jellegzetességként kezelték, egyre inkább szembesülniük kell azzal, hogy az új tendenciák alapján fokozatosan fiatalabb betegek kerülnek hozzájuk ezzel a problémával. Ennek oka javarészt abban rejlik, hogy a pubertáskor ma már hamarabb jelentkezik, mint 20 évvel ezelőtt. Mindezekből kiindulva, kutatók egy csoportja egy egészen új kezelési módot állított össze, amely figyelembe véve a trendeket, segítséget nyújt a gyerekorvosoknak abban, hogy mindenki korához képest a legjobb ellátásban részesülhessen.
Házassági évfordulóra 2.
25 év alatt
mennyi mindent
végre lehet hajtani:
Fel lehet építeni
egy egész várost,
akár betelepíteni.
Fel lehet fedezni
a Holdat, Napot,
megmászni, ha engedi.
Generációkat lehet
még ennyi idő alatt
felnevelni, elveszteni.
Halálos betegséget
lehet talán
ártalmatlanná tenni.
... Sorolhatnám
de nem teszem,
van jobb ötletem.
Megkérdezlek
te mit tettél,
mialatt ennyit éltél:
Ennyit éltél
házasságban,
rosszban, jóban.
Dolgoztál,
fáradtál, utaztál,
festettél.
Mostál,
vasaltál, főztél,
szépítkeztél.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A matek házi
Ha nem érted a matek házit,
és mégis mindenki rád számít,
Ne idézz régi hősöket,
Ne kérdezd akkor se ősödet!
Hisz a dolgokat ő sem érti,
de tekintélyét féltve félti,
s ha butaságától begorombul,
még kaphatsz is tőle jobbrul-balrul.
Ha egyszer a matekot mégis érted,
mutasd, hogy nem és ősöd kérd meg
szépen, s míg hebegve magyarázza,
vezesd óvatosan a megoldásra.
Értelmes szemmel nézz a szemébe,
lássa, mily nagyra nőtt tekintélye,
mivel a problémát sikerrel oldotta,
ha kéred, örömmel engedl el diszkóba.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Hazám ...
Ha meghalni kell, se rest, se bátor,
megválnikell immár a hazától?
Kérdések után kevés a válasz,
hazámtól el csak a kaszás választ!
Hallani, mit más csak gondolni mer,
otthonunkért bátran harcolni kell!
Mi lenne különben a tanyasi házból?
Hiszen válik a vakolat ősrégi faláról.
Itt adott jóanyám gyermeknek életet,
szerény fiából öldöklő hogy lehet?
Ki nem mer kezével öldökölni bátran,
szóval tanítson élni a hazában!
Életképek ciklus - 1989. december
Szerzője ismeretlen
Egy tiszta pillanat
Tök jó, hogy újra élek,
csodaszép, hogy újra érzek,
Talán az alagút sötétségének
most örökre vége,
s már nem lesz szükségem
gázra vagy kötélre.
Tök jó, mikor újra szép a világ,
de félek, hogy ennek hamar vége,
s újra vonz majd egy kies faág,
hogy így süllyedjek le a mélybe.
Tök jó, hogy itt vagy, csak félek,
hogyha elmész, hiába kérlek:
maradj itt, ne hagyj egyedül,
mert az egész kártyavár ledűl.
Tök jó, hogy vagytok, s mellettem álltok,
bár a hideg falaktól néha ti is fáztok,
s hiába raktunk már ezerszer tüzet,
mindig megmaradt az a bizonyos füzet,
melyben mindegyikünk sorsa betöltésre vár;
merjünk végre életünkön változtatni már!
Mit próbáltál ki?
Szoktál színeset álmodni?
Olajat cukrosan enni?
Nyáron bunji jumpolni?
Hogyan élhetnél teljes életet,
Ha mindent még nem próbáltál ki?
Életképek ciklus - 2001. március 20.
Házassági évfordulóra
Van-e meghatóbb annál, ahogy
két öreg szív itt áll,
és ennyivel a hátuk mögött
esküdnek újra oltárnál.
Mennyi vész és baj
gyötörhette őket,
edzette olyanokká,
hogy fájdítja szívünket.
Lám jó példa,
ki lehet bírni
háborút, ínséget,
halált és szükséget.
Volt, hogy menekültek,
néha megpihentek,
de mint űzött vad
élték éltüket.
Kell-e még ünnepelni
ma, mikor nekik
minden nap külön ünnep,
ha békén hagyatik.
Isteni kísérőjük
megvédte őket,
csak a szükségessel
szenvedtette létüket.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Útravaló – MACIKA Ösztöndíj 2013-2014 – Út a középiskolába
Az alprogram célja a részt vevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való továbbtanulásra.
Az alprogram keretében a tanuló előző év végi tanulmányi átlaga alapján ösztöndíjban részesül:
tanulmányi átlag |
tanulói ösztöndíj (Ft/hó) |
3,00 alatt |
5 000 |
3,01 – 3,50 |
6 000 |
3,51 – 4,20 |
8 000 |
4,21 – 5,00 |
14 000 |
A mentor utolsó kéthavi (május-június) ösztöndíjára abban az esetben jogosult, ha a Rendelet szerinti mentori vállalásokat maradéktalanul teljesítette és:
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A
2016-ban érettségizők csak akkor kezdhetik meg az írásbeli és szóbeli
vizsgákat, ha legalább 50 óra közösségi munkát végeztek - emlékeztette a
diákokat tanév eleji kiadványában az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Az
50 órát három tanév alatt kell teljesíteni. "A tanulók számára a
középiskolák a 9-11. évfolyamon lehetőség szerint három tanévre,
arányosan elosztva szervezik meg a közösségi szolgálat teljesítésére
alkalmas tevékenységeket.
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő pályázatot hirdet a 2013/2014. tanévben az Útravaló – MACIKA Ösztöndíjprogram esélyteremtő Út a középiskolába alprogramjában való részvételre.
Az ösztöndíj céljaAz Út az középiskolába alprogram célja a részt vevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való továbbtanulásra.
Pályázók köreMagánszemélyek. Az alprogram keretében tanulói pályázatot nyújthat be az általános iskola 7.
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő pályázatot hirdet a 2013/2014. tanévben az Útravaló – MACIKA Ösztöndíjprogram esélyteremtő Út az érettségihez alprogramjában való részvételre.
Az ösztöndíj céljaAz Út az érettségihez alprogram célja a részt vevő tanulók támogatása a középiskola sikeres befejezése céljából.
Pályázók köreMagánszemélyek.
Az alprogram keretében tanulói pályázatot nyújthat be középiskolában érettségit adó képzésben 9-12.
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Meghosszabbították az Útravaló – MACIKA Ösztöndíjprogram ”Út a középiskolába” és “Út az érettségihez” alprogramok beadási határidejét. A pályázatok benyújtására 2013. augusztus 30-ig van lehetőség.
Az Útravaló – MACIKA Ösztöndíjprogram keretében:
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
11 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő pályázatot hirdet a 2013/2014. tanévben az Útravaló – MACIKA Ösztöndíjprogram esélyteremtő Út a szakmához alprogramjában való részvételre. A felhívás kódja: UTR-US-13.
Az ösztöndíj céljaAz Út a szakmához alprogram célja a részt vevő szakiskolai tanulók sikeres tanulmányinak elősegítése, tanulási nehézségeinek leküzdése.
Pályázók köreMagánszemélyek.
Általános iskolai kötelező olvasmányok
Napjainkban a gyerekeknek igen csekély a szabadidejük. A számítógép és az internet korában igen nehéz rávenni egy gyermeket arra, hogy olvasson vagy akár meg is szeresse a könyveket.
Az elektronika világában sokkal érdekesebb és látványosabb elfoglaltságot találnak maguknak, mint – ahogy ők gondolják – bármilyen könyvben. Hiszen mennyivel érdekesebb a mobiltelefon nyomógombjaival játszani, zeneszámot letölteni és hallgatni, mint a kötelező olvasmányok elolvasása.
Szklabonyán született, 1847. január 16-án.
Apja Mikszáth János bérlő és kisbirtokos, anyja, Veres Mária családjából jeles evangélikus lelkész ősöket mutathat fel.
Tízéves koráig szülőfalujában élt, boldog gyermekkorának élménye egész pályáját végigkísérte.
1857-63-ban a rimaszombati protestáns algimnáziumban, 1863-66-ban a selmecbányai evangélikus líceumban tanult. Részt vett az önképzőkör munkájában, verseket, elbeszéléseket írt.
Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője (olvasónapló)
Mikszáth Kálmán Szent Péter esernyője című kisregénye egy részletesen kidolgozott anekdota köré épül: miszerint a gazdag és különcködő úr a törvényes örökösök kijátszásával a vagyonát szeretett nevelt fiára akarja hagyni.
Az esernyő nyelébe rejtett kincs ugyan eltűnik, ám a mű mégis boldogsággal zárul, hiszen a legnagyobb kincs az életben a szerelem.
Szereplők:
. |
Szent Péter esernyője | |
Szerző | Mikszáth Kálmán |
Ország | Magyarország |
Nyelv | magyar |
Téma | pénz, szerelem |
Műfaj | kisregény |
Kiadás | |
Kiadás dátuma | 1895 |
Magyar kiadó | Móra Ferenc Könyvkiadó,Szépirodalmi Könyvkiadó,Kossuth Kiadó |
Magyar kiadás dátuma | 23 kiadás[1] - ebből: 1960, 1964,1981, 1985 (Móra Ferenc Könyvkiadó) |
Illusztrátor | Zórád Ernő, Reich Károly |
Média típusa | könyv |
Oldalak száma | 316 (1960), 206 (2010) |
ISBN | 9631125661 (1981), 9789630965122 (2010) |
Külső hivatkozások | |
A könyv a MEK-ben |
A Szent Péter esernyője Mikszáth Kálmán egyik leghíresebb műve, melyet 1895-ben írt meg.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Megjelent a 2013/2014-es tanév rendjéről szóló rendelet: itt találjátok a legfontosabb dátumokat.
Első tanítási nap: 2013. szeptember 2.
Idén szeptember 2-án, hétfőn kezdődik a tanítás, a tanév 180 napos lesz, a nappali tagozatos középiskolákban és szakiskolákban 179 tanítási napra kell bemenni.
Első évfolyamos diákok felmérése: 2013. október 11-igOktóber 11-ig az általános iskolák felmérik, hány olyan elsős diákot oktatnak, akinél - az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján - az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell támogatni.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Újabb változás szeptembertől: délután 4-ig tart majd a tanítás az iskolákban
Hány óráig kell bent maradni az általános iskolákban szeptembertől? Mi az az egész napos iskola? Újabb olvasói kérdésre válaszoltunk.
A lányom délutánonként angolórára jár, de az iskolában azt mondták, hogy úgy szervezzük meg a különórákat, hogy négy óra után kezdődjenek, mert addig minden diáknak bent kell maradnia az intézményben. Tényleg így van?
Erdős István: Aprótörpe indiánok
Bár
jócskán megváltozott már a világ, amióta az első indiános könyvek
megszülettek, talán sosem fognak eltűnni a gyerekek polcairól.
Legtöbbjükön kicsit igazítani is kellett, hogy ifjúsági könyvként
eladhatók legyenek, de az indiánok körül kialakult kultusz sosem szűnt
meg, az indiánromantika gyakran még akkor is tovább él, ha később
megtudjuk a kiábrándító igazságot.
Valahogy így van ez nálunk is, és noha
közel se nőttek még bele gyerekeink az ifjúsági könyvekbe, azért azt
mégis vártuk, hogy téma legyen az indiánozás, ha másért nem, hát azért,
hogy beszélhessünk Winnetou bátorságáról, Old Shatterhand
leleményességéről és persze kettejük különös barátságáról.
Akár 30 ezer forintos támogatást is adhat a munkáltató az iskolakezdéshez, béren kívüli juttatás formájában.
Iskolakezdési támogatást béren kívüli juttatásként az a munkavállaló kaphat, akinek a gyermeke, illetve a vele egy háztartásban élő házastársának a gyermeke családi pótlékra jogosult. A közös gyermek után mindkét szülő kaphat támogatást, akár ugyanattól a munkáltatótól is. Ha több munkahellyel rendelkezik a dolgozó, mindegyiktől megkaphatja a juttatást, az sem számít, ha részmunkaidőben dolgozik.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Itt a teljes lista: ilyen tantárgyak lesznek az iskolákban szeptembertől
Milyen tantárgyakat oktatnak szeptembertől az iskolákban? Az új kerettanterveket felmenő rendszerben vezetik be, vagyis a 2013/2014-es tanévben még csak az első, az ötödik és a kilencedik évfolyamon tanítanak majd az új rendszer alapján. Íme, a tantárgyak listája.
Általános iskola (1-4. évfolyam)
Kötelező tantárgyak
Magyar nyelv és irodalom
Idegen nyelv
Matematika
Erkölcstan/hittan
Környezetismeret
Ének-zene
Vizuális kultúra
Technika, életvitel és gyakorlat
Testnevelés és sport
Szabadon választható tantárgyak
Dráma és tánc
Tánc és mozgás
Informatika
Általános iskola (5-8.
Jókai Mór - A kőszívű ember fiai (olvasónapló) Általános információk:
Szerző: Jókai Mór
A mű címe: A kőszívű ember fiai
Műfaj: regény
A mű keletkezése:
Az 1848-as forradalom és szabadságharc huszadik évfordulóját Jókai egy
regénnyel ünnepelte. Először folytatásokban jelent meg a Hon című
folyóiratban, és csak később vehették kezükbe a szándékosan 48
fejezetből álló regényt az olvasók.
Az író 1869-ben, a kiegyezés után két évvel írta meg ezt a regényt.
11 éve | Kovács Zoltán | 1 hozzászólás
Agresszív gyermekek
Akár jártunkban-keltünkben, utcán, játszótéren észrevehetjük, hogy egyre több a kezelhetetlen gyerek. Makrancosak, akaratosak, agresszívek, hisztériáznak, és nehezen illeszkednek be a közösségbe. Az óvodások szüleinek egyharmada szinte sorscsapásként éli meg gyermeke viselkedését. Ha az okokat keressük, először a külső hatásokat vegyük szemügyre. A szűk lakásokban kevés a mozgástér és egyre elviselhetetlenebb a zaj. Ezután következik a családi élet
elszürkülése.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás