Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
IV. A GYERMEKET NEVELŐ SZÜLŐK EGYÉB ELLÁTÁSAI
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult
- a gyermekétkeztetés normatív kedvezményének,
- a természetbeni támogatásnak,
- az ingyenes tankönyvnek
- egyéb kedvezményeknek az igénybevételére.
Ki állapítja meg a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot?
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
III. A BIZTOSÍTÁSI JOGVISZONYHOZ KÖTÖTT ELLÁTÁSOK
Az, aki
- a munkaviszonyban (ideértve az országgyűlési képviselőt is), közalkalmazotti, közszolgálati jogviszonyban, kormányzati szolgálati viszonyban, ügyészségi szolgálati jogviszonyban, bírósági jogviszonyban, igazságügyi alkalmazotti szolgálati viszonyban, hivatásos nevelőszülői jogviszonyban, ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyban, közfoglalkoz-tatási jogviszonyban álló személy, a Magyar Honvédség, a rendvédelmi szervek, az Országgyűlési Őrség, a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hivatásos állományú tagja, a Magyar Honvédség szerződéses állományú tagja, a katonai szolgálatot teljesítő önkéntes tartalékos katona (a továbbiakban: munkaviszony), tekintet nélkül arra, hogy foglalkoztatása teljes vagy részmunkaidőben történik,
- a szövetkezet tagja – ide nem értve az iskolaszövetkezet nappali rendszerű oktatás keretében tanulmányokat folytató tanuló, hallgató tagját –, ha a szövetkezet tevékenységében munkaviszony, vállalkozási vagy megbízási jogviszony keretében személyesen közreműködik,
- a tanulószerződés alapján szakképző iskolai tanulmányokat folytató tanuló,
- az álláskeresési támogatásban részesülő személy,
- a kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő egyéni vállalkozó,
- a kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő társas vállalkozó,
- a díjazás ellenében munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony keretében (megbízási szerződés alapján, egyéni vállalkozónak nem minősülő vállalkozási jogviszonyban) személyesen munkát végző személy – a külön törvényben meghatározott közérdekű önkéntes tevékenységet végző személy kivételével –, amennyiben az e tevékenységéből származó, tárgyhavi járulékalapot képező jövedelme eléri a minimálbér harminc százalékát, illetőleg naptári napokra annak harmincad részét,
- az egyházi szolgálatot teljesítő egyházi személy (a továbbiakban: egyházi személy), kivéve a saját jogú nyugdíjast,
- a mezőgazdasági őstermelő, ha a reá irányadó nyugdíjkorhatárig hátralévő idő és a már megszerzett szolgálati idő együttesen legalább 20 év, kivéve
1.
|
|
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 1 hozzászólás
II. A családtámogatási ellátásokra (családi pótlék, GYES, GYET, anyasági támogatás) vonatkozó közös szabályok
Az igényelbírálás szabályai
Milyen formában kell kérni a családtámogatási ellátás megállapítását?
A családtámogatási ellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet a Magyar Államkincstár által e célra rendszeresített formanyomtatványon vagy – az anyasági támogatás kivételével – az annak megfelelő adattartalommal rendelkező elektronikus űrlapon kell benyújtani.
Gyermekgondozási támogatások A gyermekgondozási segély (GYES)
Ki jogosult gyermekgondozási segélyre?
- a szülő, a nevelőszülő, a gyám, a 16. életévét betöltött kiskorú szülő (ha a saját háztartásban nevelt gyermekének gyámjával nem él egy háztartásban, feltéve, hogy a gyámhivatal a kiskorú részére engedélyezte a szülői ház elhagyását)
- a gyermek 3. életévének betöltéséig.
- ikergyermekek esetén a tankötelessé válás évének végéig.
Nevelési ellátás
Ki jogosult nevelési ellátásra?
Nevelési ellátásra jogosult
- a vér szerinti, az örökbe fogadó szülő, a szülővel együtt élő házastárs, az a személy, aki a saját háztartásában nevelt gyermeket örökbe kívánja fogadni, és az erre irányuló eljárás már folyamatban van, a nevelőszülő, a hivatásos nevelőszülő, a gyám, továbbá az a személy, akihez a gyermeket ideiglenes hatállyal elhelyezték, a saját háztartásában nevelt,
- a gyermekotthon vezetője a gyermekotthonban nevelt,
- a szociális intézmény vezetője az intézményben elhelyezett,
még nem tanköteles gyermekre tekintettel, a gyermek tankötelessé válása évének október 31-éig.
I. CSALÁDTÁMOGATÁSI ELLÁTÁSI FORMÁK
|
|
Milyen családtámogatási ellátási formák léteznek?
Családi pótlék
- nevelési ellátás
- iskoláztatási támogatás
Gyermekgondozási támogatás;
- gyermekgondozási segély
- gyermeknevelési támogatás
Anyasági támogatás.
Melyek a biztosítási jogviszonyban (pl. munkaviszonyban) álló szülőt megillető főbb ellátások, kedvezmények?
Gyermekek után járó ellátások, kedvezmények
Biztosított szülők ellátásai |
Nem biztosított szülők ellátásai |
|
családi pótlék: nevelési ellátás, iskoláztatási támogatás |
||
gyermekgondozási segély |
||
gyermeknevelési támogatás |
||
anyasági támogatás |
||
táppénz |
|
|
gyermekápolási táppénz |
|
|
terhességi-gyermekágyi segély |
|
|
gyermekgondozási díj |
|
|
gyermek után járó pótszabadság |
|
|
az apát megillető pótszabadság |
|
|
A gyermeket nevelő szülők egyéb ellátásai |
||
rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény |
||
rendkívüli gyermekvédelmi támogatás óvodáztatási támogatás |
||
gyermektartásdíj megelőlegezése |
||
étkezési térítési díjkedvezmény |
||
ingyenes tankönyvellátás |
||
|
||
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Szociális Lakossági és Tájékoztatási Osztály
Tájékoztató
a gyermekek után járó
ellátásokról
2013
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Szociális és Családügyért Felelős Államtitkárság - Kabinet
Szociális Lakossági és Tájékoztatási Osztály
Összeállította: Ruminé Szijártó Ildikó
Felelős kiadó: Dr.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A digitális nemzedéknek megfelelő tanulási környezetre van szüksége (Beszélgetés Bedő Ferenc közoktatási szakértővel)
Viszonylag kevés olyan pedagógus van az országban, aki néhány évtizede nem csak tanúja, hanem aktív szereplője is volt a számítástechnika iskolai megjelenésének. S még kevesebb az olyan, aki rögtön a folyamat kezdetén felismerte, hogy ez az új elem nem csupán technikai téren rejt lehetőségeket, hanem a gyerekek személyiségformálásában, a tanulás iránti pozitív attitűdjük, szociális kompetenciáik kialakításában is szerepet játszhat.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A „Gondolkodjunk együtt a digitális állampolgárságról!” kurzus tapasztalatai
Július elsején indult el az interneten a Virtuális Egyetem kurzusa, amely iránt már az előkészületek során nagy érdeklődés mutatkozott, több százan csatlakoztak az esemény Facebook oldalára. Az azóta nagy intenzitással zajló kurzus első szakaszának eseményeiről ad tudósítást a kurzus egyik vezetője: Tóth Renáta.
„Az internet olyan, mint egy…” Te hogyan fejeznéd be a mondatot?
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A szülők bevonása mint az iskolai siker kulcsa
Az Európai Szülők Egyesülete (EPA) júniusi, dublini konferenciáján tartott előadást Joyce Epstein professzorasszony, a Johns Hopkins Egyetem tanára. Előadásának fő üzenete, hogy a diákok iskolai sikeréhez elengedhetetlen a szülők és a diákok bevonása az iskolai döntéshozatalba, a tanítási folyamat tervezésébe, szervezésébe és lebonyolításába. Minden szülő bevonható ugyanis az iskolai folyamatokba, de nem mindegyikük egyformán.
25 év nagy idő
25 év nagy idő
Én még fel sem foghatom,
Hiszen a földet
csak 22 éve koptatom.
Persze lehet majd
én is eljutok
ehhez a naphoz.
Voltatok boldogok?!
Nem mindenkinek
Jön össze elsőre.
Másodikra, sokadikra,
nem tudják, mi a nyitja.
Persze nekem
majd elárulhatod,
Mindenképpen szeretnénk
lenni ilyen boldogok.
Életképek ciklus - 1998. nyara
Nyáron nagyobb eséllyel drogoznak a tinik Aggódó szülőknek is segít a HáziPatika.com új Drog ABC rovata
Budapest, 2013. július 10. – Miközben a középiskolások ötöde próbált már ki valamilyen illegális kábítószert*, kevés szülő van tisztában a kábítószerfogyasztás tüneteivel, az egyes drogok hatásaival. Különösen igaz ez a robbanásszerűen terjedő designer drogokra. A HáziPatika.com ezért hiánypótló rovattal jelentkezik a nyári időszakban: újszerű funkcióival és praktikus tanácsaival a Drog ABC a kábítószerek világában kevésbé otthonosan mozgó szülőknek tud segítséget nyújtani.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 1 hozzászólás
Környezetünk megóvásáért küzd 17000 magyar diák
Az utóbbi 2 tanévben 150 tonna használt elemet gyűjtöttek össze az általános iskolások a PontVelem program keretén belül. A program a környezettudatosságot díjazza, amelyik iskola, osztály vagy diák a legtöbb használt elemet gyűjti, értékes nyereményekkel lesz gazdagabb.
A PontVelem program célja a gyerekek környezettudatos nevelése egy cselekvő, aktív programon keresztül. Ennek érdekében indították el a használtelem-gyűjtő versenyt általános iskolák és diákjai számára.
Mit old meg az egymásra mutogatás? Online kérdőív a szülők és a pedagógusok közötti kommunikációról
A címben feltett kérdésre nyilván az a válasz, hogy a világon semmit, egyetlen igazi problémát sem lehet megoldani azzal, hogy bűnbakot keresünk. Ennek ellenére pedagóguskörökben a szülőket, a szülők között pedig a saját gyermek pedagógusait szokás elmarasztalni. Erről a témáról akár vaskos esetgyűjteményt is lehetne összeállítani mondjuk pedohorror, esetleg családhorror címmel.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 1 hozzászólás
A pénz nem a fán terem… – Művészeti pályázat 9-12. évfolyamos diákoknak
A Csányi Alapítvány a Gyermekekért és az OTP Fáy András Alapítvány művészeti pályázatot hirdet 9-12. évfolyamos diákok számára „A pénz nem a fán terem…” címmel.
A pályázat céljaA gyerekek számára a nyári szünidő alatt is olyan elfoglaltságot biztosítani, amelynek középpontjában a kreativitás, a tervezéssel kapcsolatos készségek fejlesztése és kutatási tevékenység áll.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A pénz nem a fán terem… – Művészeti pályázat 5-8. évfolyamos diákoknak
A Csányi Alapítvány a Gyermekekért és az OTP Fáy András Alapítvány művészeti pályázatot hirdet 5-8. évfolyamos diákok számára „A pénz nem a fán terem…” címmel.
A pályázat céljaA gyerekek számára a nyári szünidő alatt is olyan elfoglaltságot biztosítani, amelynek középpontjában a kreativitás, a tervezéssel kapcsolatos készségek fejlesztése és kutatási tevékenység áll.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 1 hozzászólás
Az internetnek azonban van egy másik oldala is.
A The Economist gazdasági újság ismét elkészítette a rangsort arról, hogy hová érdemes születnie egy gyermeknek, és hová nem 2013-ban. A felmérés egy 1988-ban publikált kimutatás „felmelegítése”, amikor ugyanezt, vagyis a gazdasági helyzetet, életkörülményeket valamint a társadalmi viszonyokat vizsgálták. Az akkori statisztikát a Dimitri Goulandris - Janette Staubus - Alan Stanbrook trió végezte, a mostani publikálás Laza Kekicnek, a The Economist szerkesztőjének munkája.
2013. Jul. 21.
Férjem legendásan gyönyörű gyerek volt. Amikor bekerültem a családba, mást se hallottam mindenfelől, mint hogy ő még az újságban is szerepelt sugárzó szépségével. Azt is megtudtam a família ok-okozati összefüggéseket vizsgáló bajnokaitól, hogy sajnos az öccse már nem sikerült olyan jól (=okozat), hiszen fénykép is alig készült róla (=ok). Így sok-sok évvel a beházasodásom után rájöttem azért pár dologra.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Forrás: Naturalnews.com
A belga parlament által hamarosan szavazásra kerülő törvényjavaslat lehetővé tenné a gyerekek számára, hogy eldöntsék, kérnek-e eutanáziát (orvosi segédletettel végrehajtott „kegyes halált”).
A jelenlegi belga törvények 18 éves kor felett már lehetővé teszik ezt, de amióta a GMO-k, rovarölőszerek és káros oltások terjedése egyre nagyobb számban okoznak autizmust, több nemzet is próbál „megoldást” találni arra, hogy mihez kezdjen a maradandó károsodást szenvedett gyerekekkel.
Levelet kapott a gyerek a héten, örült neki nagyon. Tizenkettő lesz a nyár végén, nem szokott ő ilyet kapni, e-mailt, SMS-t, MMS-t, MSN-t, azt igen, meg posztol, és taggel, csak úgy, korosztályos alapon, na de a levél, az más. Afféle antik dolog, s mint ilyen, igen értékes.
Kicsit zavarta ugyan, hogy az anyja neve is rajta volt a borítékon, de gondolta, azé a levéltitok, aki előbb bontja ki, úgyhogy tépte is áhítattal, amint megkaparintotta. Ez nem is nekem szól – csalódott volt – megszólítás sincs, csak valami fehér fecni.
A tehetségeket értékelni kell, ez nem kérdés. Az azonban már nem ennyire egyértelmű, hogyan tegyük meg mindezt. Vajon érdemes-e külön értékelni a tehetségeket? Meddig mehetünk el a megkülönböztetésben? Cikkünkből kiderül. Hasonlatképpen nézzük az oktatási rendszer egyik klasszikus dilemmáját: mit is jelent az egytől ötig osztályozás az iskolában? Adott egy egységes mérce, amelyen minden diák elhelyezkedik valahol, aki nem üti meg a mércét az egyes, aki pedig bizonyos százalék felett teljesít, az ötös.
Meglepetés
(anagramma)
S oha nem fogom szeretni őt!
O lykor tvolinak tűnik nekem,
M ost bele képzelem el a jövőt
A hogy széttörné a szívem.
S zerelmedet eltaszították,
Z árkózottabb lettél, mint még soha.
E gyszer az életben látták
R osszak és jók, hogy mint repült tova
E mlékezeteddel az a lány.
T ekinteted rabjává válhatunk,
E lképzelni is nehéz, hogy hány,
D e hányszor szabadulni próbáltunk.
M égiscsak jó melletted élni,
É rveinket elsodorta a szél.
G yakran próbáltunk hozzád érni,
A ztán megtorpantunk, mint aki fél.
. Koszos gyöngyszemek
Ki vagyok én, hogy Rólad írjak,
hisz több vagy talán nálam is.
Naponta keresed kincseid, javad
s elviseled becsmérlő pillantásom is.
Megvetnek, bár szánnak embertársaid.
De tőlük hiába vársz bármit is.
Naponta rakod eléjük koszos mancsaid,
elfogadod levetett modorukat is.
Életképek ciklus - 1994. március
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Fám
Őserdőben élünk.
Mindig nagy, erős
fának képzeltelek.
Orchidea létem
neked köszönhetem.
Kúsztam eleget,
felsebzett sok ágad,
de a virág-szükséglet
erősebb Tenálad.
Érzem már a csúcsot,
vagy inkább remélem,
csak le ne tépjenek,
mielőtt elérem.
Nem félek vadásztól,
késtől, vagy madártól,
csak hogy elszakíthatnak
szeretett, nagy fámtól ...
Életképek ciklus - 1996. nyara
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Mivel a jogszabályi előírás ellenére a gyerekek iskolatáskájának súlya meghaladja a megengedhetőt, jogszabály-módosítást javasolt az emberi erőforrások miniszterének Szabó Máté. Az alapvető jogok biztosa a gyermekek egészséges környezethez való jogát áttekintő projektje részeként indított vizsgálatot az iskolatáskák súlyával kapcsolatban, hiszen a túlságosan nehéz táska mindennapos hordása gerincfájdalmakhoz, súlyosabb esetben elváltozásokhoz is vezethet.
Lehetséges, hogy csupán erkölcsi oktatóanyagnak szánta a szerző.
Általános iskolásoknak készített, indonéz nyelvtankönyvben szaftos pornótörténetet fedeztek fel, pedig két iskolában már javában tanítanak belőle. A 6. osztályos indonéz kisiskolásoknak írt taneszközben az 5 oldalon keresztül olvasható, „A pásztorfiú és a nőstényfarkas” című történetet kifogásolták.
Kádár Judit Hány éves a gyerek?
Életkori támpontok : kisiskoláskor (7-8 éves)
Érzelmileg
A megelőző életkor viharaihoz képest nyugalmas, kiegyensúlyozottabb, kissé „hűvösebb” korszak. A fantáziaélet jelentősen elszürkülni, szegényedni látszik, a gyerek az érzések helyett a valóság felé fordul, mert a túl erős emocionalitás veszélyezteti már elért önkontrollját, személyisége integritását. Énessége, autonómiavágya az alkalmazkodás, megfelelés törekvésének adja át a helyét.
Kádár Judit Hány éves a gyerek?
Életkori támpontok . (9-10 éves)
Érzelmileg
Ez a harmadik-negyedik osztályos életkor a latencia késői, már labilisabb szakasza. Külsőleg kevés a változás az előző szakaszhoz képest, de a gyerek néha visszahúzódóvá, különössé válik, furcsákat kérdez, unatkozik, álmodozik, rosszalkodik, sértődékeny… egyszóval labilis. Foszladozik az a nagyszerű illúziója, hogy a külvilág birtokbavételével, a szabályok betartásával, testi ügyessége, okossága és szociális jártassága révén megszerzett kompetenciaérzésével tartósan távol tarthatja magától ambivalens érzéseit, szorongásait, indulatait.
Már nagyon régen megfigyelték, hogy a 6. életév döntő fordulatot hoz a gyermek életében
Szemünk fénye beíratások idején
A gyermek fejlődése során kb. 3-4 évenként egy-egy új stádiumba lép. A hatodik életév is egy ilyen kitüntetett, korszakváltó időpont. Ekkor kezdődik meg a kisiskoláskor, ami egészen a serdülés megindulásáig tart. A gyermekekkel foglalkozó szakemberek a nyugalom periódusának nevezik ezt a kort. A gyermek érdeklődése ekkor erőteljesen a környezete felé fordul, intenzíven érdeklődik a világ jelenségei iránt.
Egészen addig, amíg meg nem kezdődtek az őszi esők. Már három napja egyfolytában szakadt, zuhogott. Az elején, a tarló szomjas földje még mohón beitta az esőlét, azonban a napok múltával már látható jelei voltak annak, hogy ha ez így megy tovább, a meglazult föld a fejükre szakad, eltömíti a járatot, és mindnyájan odavesznek.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
“Kamu-esélyegyenlőség” a romáknak, fogyatékkal élőknek a szegedi városházától?
Az LMP szerint kirakatprogramot készített elő a fogyatékkal élők, és a hátrányos helyzetű romák számára a polgármesteri hivatal, hogy megfeleljen egy törvénynek.
Ahogy minden önkormányzat, úgy a szegedi is elkészítette a helyi esélyegyenlőségi programot, mivel az egyenlő bánásmódról szóló törvény szigorúan szankcionálja ennek elmaradását.
Egri László: Anya mondjon mesét!
Bújj ide mellém,
közelebb, tested oly meleg.
Szeretek idebenn,
kettesben lenni veled.
Bújj ide mellém,
akarom, mély
álomba ringasson karod.
Bújj ide hozzám,
jól esik nagyon, hajfürtödet
békén hagyom,
csak légy velem, jó leszek,
mindent úgy
teszek, ha nagy leszek,
ahogy szeretnéd.
Ha barátodat keresnéd,
én itt leszek veled,
simítson lágyan finom
kis kezed.
Sokan nem tudják, hogy létezik online zaklatás, és azzal sem vannak tisztában, hogy mi is az.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Ne hagyja, hogy gyereke felügyelet vagy moderáció nélküli chat-et használjon
Ez elég egyértelműen hangzik, bármiféle felügyelet nélkül könnyen olyan dolgok is elérhetnek a kamaszhoz, amit Ön semmiképp sem szeretne.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
A következő lépés, hogy tudtára adja, Ön mit tart helyesnek és mit nem, ismerteti vele a netezésre és a számítógép használatára vonatkozó szabályokat.
Íme, néhány hasznos tipp, melyekkel közelebb kerülhet a helyes és biztonságos netezéshez.
Amennyiben az Ön gyermeke tősgyökeres Facebook-felhasználó, azonban az Ön számára még ismeretlen terület ez, akkor készítsen önmaga számára egy profilt és ismerkedjen meg a környezettel, így majd átlátja, és megérti az oldal funkcióit és azok hasznos vagy haszontalan mivoltát.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító
A csecsemőket semmilyen körülmények között nem szabad napoztatni, és a gyerekek is csak a megfelelő óvintézkedések mellett tartózkodhatnak a napon. Lássuk, mik is ezek!
A kisbabák bőre más felépítésű, mint a felnőtteké, és ezért különleges védelmet igényel.
Ricsi Bohóc
Ricsi bohócról híreket még az alábbi oldalon találsz:
http://cid-7d89e8d3cb343783.spaces.live.com/photos/cns!7D89E8D3CB343783!744/
Egyes állatokkal szembeni, játéknak induló cselekmények, durva állatkínzásba is torkollhatnak. Az állatkínzás bűncselekmény, melyért az új Btk. szerint már 12 éves kortól rács mögé kerülhet az elkövető.
A gyerekek által elkövetett állatkínzások akár kósza bogárgyűjtéssel kezdődhetnek, melyeket a játék végén, szabadon engedés helyett zacskóba zárva hagynak az utcán vagy extrém módon agyontaposnak.
Testvér születik
Egyik legnehezebb időszak a gyerek életében. Hiszen egyik pillanatról a másikra betoppan valaki a jól megszokott kis keretek közé, és fenekestül felforgat mindent. Legfőképpen a testvére életét. Készüljünk fel jó előre: a gyerek - legyen másfél vagy nyolc és fél éves – nem fog örülni a baba érkezésének, hiszen úgy érzi, hogy elveszti a családban eddig betöltött helyét.
Azt hiszi, hogy azért kellett az új gyerek, mert ő nem volt elég jó.
A magyar népmesék az évszázadok során létrejött és alakult történetek, amelyek mondanivalója valami általános, örök érvényű igazság. Kimeríthetetlen kincsesbánya a Magyar népmesék több tízezres köre a rég letűnt világok ismeretéről, a magyar nemzet történelméről és hagyományairól. Nagyban hozzájárultak a magyar népmesekincs megőrzéséhez Kriza János, Jókai Mór, Arany László és Benedek Elek gyűjteményei.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
„A szegénység ott kezdődik, amikor egy családban nem tudnak jóllakni”
Osztályfőnöki óra a szegénységről és a gazdagságról
A 12 évfolyamos iskola 9. évfolyamába járó tanulókkal (ez a harmadik gimnáziumi osztály) a szegénységről, a különböző anyagi helyzetben lévő gyerekek közötti problémákról és a szegénység társadalmi kezeléséről beszélgetett T.-né V. Klára osztályfőnök.
Osztályfőnöknő: Talán emlékeztek rá, tavaly ilyenkor, ezeknek a beszélgetős óráknak az egyikén hosszan beszélgettünk a szegénységről, a gazdagságról.
11 éve | Kovács Zoltán | 0 hozzászólás
Gyerekek mondták
Nagypapa belihegett, barackot nyomott a fejünkre, és egyből kérdezte: mi leszek, ha nagy leszek. Mondtam: búgócsiga, mert marhára unalmas, hogy a felnőttek folyton ezt firtatják.
Gyerekszáj
Pl. "egy család úgy lesz, hogy mennek az emberek az utcán, jeges a járda, és egy fiatal nő elesik, és egy fiatal férfi felsegíti. Megismerkednek, barátok lesznek, és egy pár hónap múlva megszeretik egymást és megházasodnak."
Mariann 9 éves
pl2:"egy férfi és egy nő találkozik a mulatóban, és megszeretik egymást.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Július elsejével életbe lép Magyarország új büntető törvénykönyve
A büntethetőség alsó korhatára a 14. életév marad – de kivételesen súlyos bűncselekmény (emberölés, halált okozó testi sértés, valamint rablás és kifosztás) elkövetése esetén a 12. életévét betöltött gyermekkorú is felelősségre vonható. Például ha egy 13 éves gyerek betör az iskolába, és onnan elviszi a számítógépet, az „csupán” lopás, de rögtön rablásnak minősül, ha a célja érdekében megkéseli a közbeavatkozó portást – a rablás során ugyanis személy elleni erőszak is történik.
Fellebbeznék ...
Kérem szépen fellebbeznék,
hiszen én nem szándékosan,
a könyvelőm is, beteg lennék,
és meghalt a kiskutyám.
Mindig, mindent határidőben,
csak most először történt.
Én nem károsítottam meg,
megyek az Elnök Úrhoz.
Elveszett, mert ellopták,
valamint akkor elégett,
de hiszen csekély összeg, lám,
ráadásul a nyugdíjam is kevés.
Feleségem gyesen,
anyósom haldoklik,
nem voltam jelen
és nem kaptam meg.
Itt van, mutatom,
befizettem, elveszett,
feladtam időben, úgy tudom,
részben be is küldtem.
MIRE JÓ A MUZSIKA VARÁZSLATOS EREJE?
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás