Gyerek: Gyerekek, akik nem nyaralnak

Gyerekek, akik nem nyaralnak

10 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

A magyarok fele nem nyaral idén nyáron, de ez egyáltalán nem minden gyereknek szegi kedvét. 4 miniinterjú.

„A paradicsomlevest szeretem a legjobban" Fanni, 9 éves

gyerekek akik nem nyaralnak,programok nyaralás helyett,nyáron a városban,

A nyárban az a legjobb, amikor pancsikázunk a mogyoródi strandon, ahol szivárványos a csúszda. Az iskolával a Laborc utcai Barátság Szabadidő Parkba járunk, ott van a nap­közis tábor. Sok sportot kipróbálhatunk, a nagyok fociznak, strandröplabdáznak, én az úszást szeretem a legjobban. Vagy az egyrészes fürdőruhámat, vagy a kék színű melltartósat veszem fel. Majdnem egész nap a kismedencében fürdünk és merülünk a barátnőimmel. Ha az úszó bácsi megengedi, beugorhatunk és úszógumival ott is tempózhatunk, ahol nem ér le a lábunk. Vikivel, Nórával és Laurával fogócskázni, labdázni is szoktunk, néha társasozunk, és mindig viszek magammal néhány pónit. A táborban nagyon finom a reggeli és jól főznek. A paradicsomlevest szeretem a legjobban. A babfőzelék is finom, de otthon anya jobban csinálja.

„Engem könnyen meg tudnak szeretni a barátok" Attila 14 éves

A nyár elején bejártam az iskolai ügyeletre, utána három hetet töltöttem a napközis táborban. Bárhol vagyok, a legjobbat hozom ki belőle és jól érzem magam. Alig várom, hogy végre összejöjjünk a barátokkal és lemenjünk a közeli tóra. Év közben háromszor-négyszer indulunk csavarogni; a nyári végállomás mindig ugyanaz. Nálam gyülekezik a csapat és együtt indulunk a vízhez. Nagyon sokan vagyunk. Mindenki hoz magával szendvicset, akinél meg éppen nincs, annak én adok. Engem könnyen meg tudnak szeretni a barátok, mert olyan vagyok, mint ők. Együtt biciklizünk a városban és közösen tervezünk különböző tetoválásmintákat. Régebben a szüleim nem engedtek ennyire szabadon, de ma már bárhová elmehetünk akár vonattal is. Rendszeres zsebpénzt nem kapok, de így is tudok spórolni.

„Minden oldalra lerajzolok egy dinót" Pisti 8 éves

gyerekek akik nem nyaralnak,programok nyaralás helyett,nyáron a városban,

Ha meleg van, rövidgatyát és tornacipőt húzok, és átmegyek Bálintékhoz, a barátomékhoz. Az udvaron kötélre mászunk meg kocsikázunk. Szoktunk kémkedni, és vannak játék fegyvereink. Néha helikoptereset játszunk. A medencézést is szeretem. Ha otthon maradok és unatkozom, előveszem a kockás füzetem és a színes ceruzákat. Szép sorban minden oldalra lerajzolok egy dinót. Ismerem minden fajtájukat, négy igazi példányom is van. Az iskolában dzsúdózni járok és otthon gyakorolok. Időnként a testvéremnek, Barbinak is próbálom megtanítani a fogásokat. Ő még óvodás és dühít, ha nem figyel rám. Nyáron anyukám nagyon finomakat főz nekünk: kakaós vagy ketchupos tésztát, makarónit, pizzát, vagy sült krumplit.

„Nyáron sokáig fönt maradhatunk" Alexandra és Márk 13 és 10 évesek

Szandi: Azelőtt kertes házban laktunk Ráckevén, akkoriban jól teltek a nyarak. Nagyokat bújócskáztunk a kisház mögött és slaggal locsoltuk egymást.
Márk: Egy halastó is volt a közelben, és jó messze biciklizhettünk. Ott sokkal kellemesebb, mert nincsenek zajok, egész nap csönd van.
Szandi: A három nagytestvérünk közül kettő még ott lakik, de sajnos a házat árverezni fogják. Meghalt az apukánk, anyu egyedül nevel minket. Elvesztette a munkáját, emiatt költöztünk Budapestre. Most egy bölcsőde konyháján dolgozik és albérletben lakunk.
Márk: A városban nem túl izgalmas a bicajozás. Ilyenkor nyáron sokáig fönt maradhatunk és későn kelünk. A kutyákat – Roxit és Mázlit – persze le kell vinni, de reggel ezt anya átvállalja.
Szandi: Néha Laci bátyánk családjával és anyával kirándulunk a Luppa-szigetre. A HÉV-állomástól még fél órát gyalogolni kell, de aztán jön a lubickolás és Laci csónakkal bevisz a Duna közepére.

Szöveg: Rojkó Annamária, fotó: Kosina Anett. Cikkünk az Éva egy régebbi számában jelent meg.

Címkék: akik nem nyaralnak gyerekek