Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Bölcsőde-betegség
Már a méhen belül gátlódhat valamely immunanyag képzése. Többféle gátlás eredményeként a gyermeket ezernyi fertőzés veszélyezteti, melyek gyakori ismétlődése még inkább kimeríti az immunrendszert.
A védelem csökken
Ilyenkor átmeneti immunitáscsökkenésről beszélünk; 'bölcsöde betegség', a sorozatos légúti infekciók, fülgyulladások kialakulásakor. Ismeretesek olyan immunhiányos állapotok, melyekben csak egy védő komponens nincs meg vagy csökkent mennyiségben van jelen.
“A szerelem az, amikor egy lány parfümöt fúj magára, a fiú pedig arcszeszt, aztán találkoznak és szagolgatják egymást.”
“A szerelem az, amikor elmész enni valakivel és a sült krumplid nagyobb részét neki adod úgy, hogy az övéből nem is eszel.”
“A szerelem: valaki megbánt téged. Nagyon mérges leszel rá, de nem kiabálsz vele, mert tudod, hogy azzal megbántanád.”
“A szerelem az, amikor a mamám kávét csinál a papámnak, de mielőtt odaadná neki belekortyol, hogy biztosan jó-e az íze.”
“Az a szerelem, amikor azt mondod egy srácnak, hogy jó a pólója, és aztán ő minden nap ezt veszi fel.”
“A szerelem egy olyan dolog, hogy egymás mellett ültök a kávéházban és egymás kezét fogjátok.
|
|
Birka iskola
Mindenkinek megvan a Weöres Sándor versike, ugye? Ha mégsem lenne, akkor itt meg lehet hallgatni:
vagy el lehet olvasni:
Mostanában gyakran eszembe jut ez a vers, némi iróniával persze. Mindenfelé tudok lassanként párhuzamot vonni.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban 3.
A digitális pedagógia esélye a motiválásra
Bizonyára mindenki ismeri azt az eredményt, hogy az első osztályba érkező kisgyerek elsajátítási motivációja körülbelül. az első osztály első félévének végére majdnem a felére esik vissza. Tehát félév alatt sikerül az egyébként nagyon magas szintű elsajátítási motivációt a felére csökkenteni, a másik felét meg kiszórjuk az ablakon.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban 2. Az iskola hitelessége
Térjünk vissza a digitális pedagógus témakörhöz, amit pedagógus-dilemmaként szeretnék értelmezni. Vajon mi támogathatja a pedagógust a korábban felvetett kérdés megválaszolásában? Mikor teszem a dolgomat a legjobban annak az érdekében, hogy 2031-ben érvényes, működőképes tudással indulhassanak el a most iskolába lépő gyerekek?
Gyarmathy Éva:
A mai iskolában az előző kultúrák eszközeit is használni kell, miközben kialakítjuk a digitális kor eszközeit.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Műveltség és tudásépítés a digitális korban
Május 25-én negyedik alkalommal került sor a digitális pedagógia
gyakorlatával foglalkozó szakmai tanácskozásra, hiszen már két digitális nemzedék és két digitális pedagógus
konferenciát tudhatunk magunk mögött. Mindegyik esetben szerepelt a
programban egy-egy kerekasztal beszélgetés is. Elhangzott ezek keretében
számos izgalmas kérdés, felvetődtek lényeges problémák, remélhetőleg
akadtak olyanok a hallgatók, illetve nézők között, akik ezeket tovább is
gondolták.
Bölcsőde igen? - nem?
A bölcsőde –csakúgy mint az óvoda - a társadalmi változások keltette igényként alakultak ki. A nők munkába állása, a nagycsaládok felbomlása, ami részben a városiasodás következménye, szükségessé tette, hogy a gyermekek napközbeni felügyeletéről szervezett keretek között gondoskodjanak, így jött létre a bölcsőde és az óvoda intézménye.
Manapság a bölcsődei gondozás kérdése egyre több ember életét érinti hazánkban. Egyrészt a nők mielőbbi visszatérése a munkába gazdasági szükségszerűség, hiszen a család megélhetéséhez az Ő keresetükre is szükség van, másrészt nálunk is egyre több az egyszülős család, ahol a gyermeket nevelő szülőnek mindenképpen dolgoznia kell.
A Jobbik Ifjúsági Tagozata rajzpályázatot írt ki általános iskolások részére.
A pályázat céljaMagyarországról, a Haza fontosságáról szóló rajz beküldése.
A pályázat közvetett célja a rajzolás örömén keresztül közelebb hozni a gyerekekhez hazájukat, erősíteni bennük a hazaszeretet érzését, illetve, hogy felfedezzék, hogy mennyi mindenre lehetünk büszkék magyarként
Pályázók köreMagánszemélyek. Kategóriák:
Művedhez használj zsírkrétát, ceruzát, festéket vagy akár filctollat tetszőlegesen, a lényeg, hogy egy A4-es lapra készítsd el a műved.
11 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
Új tantárgyakat vezetnek be szeptembertől az első, ötödik és kilencedik évfolyamon, felmenő rendszerben. Heti egy órában kötelező lesz a hittan vagy az erkölcstan, a mindennapos testnevelésórán pedig relaxálniuk kell majd a diákoknak. Az iskolák az óraszámok tíz százalékáról dönthetnek szabadon: emelt óraszámban taníthatnak bizonyos tárgyakat, de választhatnak az "extra" tantárgyak közül is, mint amilyen a családi életre nevelés vagy a jelenismeret.
Erkölcstan/hit- és erkölcstan
Szeptembertől felmenő rendszerben vezetik be az új tantárgyat az első és az ötödik évfolyamon, illetve a hat évfolyamos gimnáziumok hetedik évfolyamán. Az elsősök 52 százaléka a hittant, 48 százaléka az erkölcstant választotta. Erkölcstant az ötödikesek 58, hittant pedig 42 százalékuk fog tanulni. Tanév közben nincs lehetőség váltani: a következő tanévre vonatkozó változtatási szándékot május 20-ig írásban kell majd jelezni az iskolaigazgatónak.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu