Gyerek: digital-generation (kép)

Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 533 fő
  • Képek - 538 db
  • Videók - 186 db
  • Blogbejegyzések - 678 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,

Kölyökbázis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 533 fő
  • Képek - 538 db
  • Videók - 186 db
  • Blogbejegyzések - 678 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,

Kölyökbázis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 533 fő
  • Képek - 538 db
  • Videók - 186 db
  • Blogbejegyzések - 678 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,

Kölyökbázis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 533 fő
  • Képek - 538 db
  • Videók - 186 db
  • Blogbejegyzések - 678 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 85 db

Üdvözlettel,

Kölyökbázis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

digital-generation

Valami megváltozott, a gyerekkor már nem az, ami akár 5-10 éve volt. A szülők és a tanárok jól bevált nevelési módszerei pedig sorra megbukni látszanak. Miért alakulhatott ez így? Miért nem lehet azzal hatni a mai fiatalságra, amivel korábban évtizedekig lehetett? Miért beszélnek a gyerekek egy, a magyartól látszólag teljesen eltérő nyelvet, és miért érezhetjük azt, hogy talán kialakulóban van egy újabb „nagy generáció”?

Látta 529 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

A jó képességű gyerek és a digitális nemzedék
Published on 2013-08-16 by Ollé János in Vélemény

Hétköznapi, iskoláról szóló beszélgetéseimben, illetve sok esetben ettől olyan nagyon nem különböző tanártovábbképzési feladataim ellátása során gyakran megjelent az a kifejezés, hogy a “jó képességű gyerek”. Ha a hangulat nem volt kockázatos és úgy éreztem, hogy bármilyen kicsi esély is van a nézetformálásra, akkor visszakérdeztem, hogy melyik képessége a jó annak a bizonyos gyereknek? A beszélgetés itt rendre megakadt, esetleg a beszélgetőpartner elismételte, hogy úgy általában jó képességű gyerekekről beszél, vag lehet hogy csak egyről, de az is olyan mint a többi. Nehéz volt elfogadtatni, hogy a képesség sokféle lehet, ahogyan a gyerekek is, így ez az általános megnevezés majdnem olyan, mint valami gondosan formált előítélet.

Hasonlót érzek a digitális nemzedékkel kapcsolatban. Ez a kifejezés általánosító, sablonos, ám rendkívül népszerű és közérthető, akár a “jó képességű gyerek” fogalma. Mindenki tudja, hogy mire gondolunk. A digitális nemzedék a profi eszközhasználó, akinél minden más, hiszen más környezetben növekedett és már el sem tudja képzelni a világot internet nélkül. Legfeljebb az iskolában kell elképzelnie internet nélkül, nagyrészt nekünk köszönhetően, de erről társaságban nem illik beszélni. Mindenki maga előtt látja a mobilnyomogató, számítógépfüggő gyereket, aki hasztalan múlatja az időt a korszerű technológiával, ahelyett, hogy olyasmit csinálna mint a felnőttek. A mobilt persze csak akkor nyomogatja, ha fel lett tötve a kártya, vagy ha azon szűk réteghez tartozik, akinek a telefonja képes bárhol netre csatlakozni, de társaságban ezt sem szabad szóbahozni, hiszen elrontja a digitális nemzedék fogalommal kapcsolatos örömöt. A haszontalan eszközhasznált pedig nagyon is jól jön, ha a mi eszközünket kell használhatóvá tenni, de ez is tabutéma. Egy ismert kollégám nem is olyan régen azt találta mondani, hogy a “digitális nemzedék” kifejezést használni komolyabb szakmai körökben ma már elég ciki. A kérdés az, hogy eljutunk-e odáig, hogy ez is tabu téma lesz és szomorkodva gondolunk-e arra, hogy a spekulatív becslés végül nem valósult meg teljesen. A nagy ijesztgetésben lemaradtunk róla, hogy pontosan megvizsgáljuk, megmérjük, mert éppen álmélkodtunk, várakoztunk, vagy magunkat kerestük a magunk által (magunknak?) felállítot rendszerben. (Aki nem hiszi kérdezze meg a digitális nemzedék tagjait, hogy ők akkor tényleg digitális nemzedék és miért is?)

2013-06-30 14.49.44

Természetesen a digitális nemzedék fogalmat is csoportokra, generációkra lehet osztani. Az egyszerűség kedvéért a születési évszám szerint, ami állítólag összefögg a technológiában töltött idő minőségével és mennyiségével. Ezt ugyan a családi háttér, vagy akár később az iskolai házirend hamar lehatárolja, de mindez az elmélet általánosítását nem zavarja. A betűjelzések generációs sorozata pedig könnyen folytatható, akár egy sikeres film, aminek mindig megéri elkészíteni a következő részét, amire mindenki kíváncsi az előző miatt, még akkor is, ha tudja, hogy ritkán sikerült a folytatás. Hasonló a tehetséges gyermek általánosító fogalma, amit előszeretettel egészítünk ki más jelzőkkel. Ennek gyakori példája a “jó képesség ám lusta”, vagy a “nem olyan jó képességű, de szorgalmas”. Ha a társított sajátosságot megszámláljuk, akkor az összes kombináció hozzávetőleges annyi, ahány digitális nemzedékről illik tudni a vizsgán (vagy a villamosmegállóban) legalább a beosorolási évszámot. A köznyelv hasonlóan kegyetlen a pedagógusokkal is, akik közül a többség, mint tudjuk: “szigorú, de igazságos”, vagyis következetes, de ezt a szót iskolában nem szokás kimondani.

2013-06-30 14.49.24

A digitálisság, akár a képesség a feltáró jellegű megismerés helyett megmaradt a cimke szintjén és valószínűleg soha nem fog eltűnni a köztudatból. Erre az egyetlen esély, hogy felnő ez a bizonyos digitális nemzedék és a hozzájuk képest következők talán tőlük kapnak valami ártatlan jelzőt, amivel a generációk közötti eltérő szokásokat sablonosan le lehet írni. A kutatóknak, képzőknek és fejlesztőknek, addig is az a feladata, hogy töltsék meg konkrét tartalommal ezt a sablon kifejezést és ne engedjék. Talán nem véletlen, hogy hazai viszonylatban szerény a népszerűsítő pedagógiai szakírás, hiszen sok esetben nehéz elkülöníteni a tudományos kutatási eredményektől.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu