Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Kovács Istvánné Mária Magdolna | 0 hozzászólás
"Ha a gyerekek megismerik egymást, csökkennek majd az agresszív megnyilvánulások"Az integrált osztályokban sok esetben nem csökken, hanem nő az agresszió, mondta Elliot Aronson szociálpszichológus Budapesten, a Tolerancianap alkalmából tartott konferencián. Elliot Aronson egyik könyvének magyar nyelvű megjelenése alkalmából látogatott Magyarországra.
1
Az Egyesült Államokhoz viszonyítva új keletű probléma Magyarországon az iskolai erőszak, mondta Elliot Aronson szociálpszichológus. A neves tudós korábbi kutatásai során azt tapasztalta, hogy azokban az osztályokban, ahol többféle származású gyereket integráltak, nem értek el sikereket.
Az integráció célja az volt, hogy miután a gyerekek megismerik egymást, csökkennek majd az agresszív megnyilvánulások. Ennek épp az ellenkezőjét tapasztalták, mivel a különböző háttérrel rendelkező gyerekek versengtek egymással, ami még agresszívabbá tette őket. Elliot Aronson ezért más módszerrel próbálkozott.
"A gyerekeket kis csoportokba rendeztük, és közösen dolgoztak a tananyagon. Az úgynevezett mozaik módszer lényege az volt, hogy részekre bontottuk a tananyagot és a csoportok tagjainak különböző részeket kellett megtanulni, majd megtanítani a társaiknak, ezzel kölcsönös függést kialakítva. Ezáltal kénytelenek voltak odafigyelni egymásra.
Így a gyerekek meg akarták ismerni társaik azon tulajdonságait is, amiket akkor még nem szerettek, amikor versengtek egymással. A módszernek köszönhetően a vizsgált texasi osztályban nagyon gyorsan csökkent a gyerekek intoleranciája, szívesebben jártak iskolába, jobban teljesítettek, és csökkent az agresszió" - mesélte.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!