Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
GEKKO fejlesztő pedagógia koncepció
Normál övezetbe tartozó gyermekek képességeinek fejlesztése
Nem kérdéses, hogy a speciális nevelési igényű gyermekek képességeinek fejlesztése érdekében speciális szakemberhez szükséges fordulni.
De nézetünk szerint minden gyermek képességeit indokolt, szükséges és nagyon hasznos fejleszteni! Ezért a GEKKO egy újszerű célt: a "normális", egészéges gyermekek fejlesztését és a prevenciót tűzte zászlajára.
Komplex fejlesztési program
A GEKKO mind a 4 fő funkcióterületet fejleszti: megismerő tevékenység, mozgás, beszéd és szociális érettség. Így a szülőnek nem szükséges külön beszéd, külön mozgás, rajz, zene stb. fejlesztésre hordania a gyermekét.
Ennek a komplex gondolkodásmódnak köszönhető, hogy a GEKKO nem egyes problémákat kezel, hanem globálisan a gyermekkel foglalkozik.
Minden funkcióterületre kiterjedő részletes állapotfelmérésAz állapotfelmérés során a GEKKO által kidolgozott diagnosztikai rendszerrel egy fejlesztő pedagógus részletesen feltérképezi, hogyan teljesít gyermeke életkorához képest valamennyi funkcióterületen. Az állapotfelmérés eredményét részletesen elmagyarázzuk, és írásban is átadjuk a szülőnek.Éves kurzusok 0-14 éves korig, diplomás fejlesztő pedagógus vezetésével
A képességek fejlesztése heti 1, intenzív fejlesztés esetén heti 2 alkalomból álló éves kurzusok során történik. Már néhány hónapos kortól egészen 14 éves korig a megfelelő kurzust kínáljuk, pontosan a gyermeke egyedi igényeihez igazítva - gyógypedagógus, gyógypedagógus-pszichológus, illetve konduktor végzettségű fejlesztő pedagógus irányításával.
Heti 1 vagy 2 egyénre szabott, játékos foglalkozás, 3-4 fős mikrocsoportbanGyermeke képességprofiljának pontos ismeretében egy kis csoportba integráljuk, és heti 1 (intenzív fejlesztés esetén 2) játékos foglalkozás során hétről - hétre egyéni fejlesztési terv szerint haladunk a speciális pedagógiai munkával. Az éves kurzusra bármikor beiratkozhat, hiszen minden gyermekre egyéni tervet dolgoznak ki a pedagógusaink.Tanulási zavar (pl. diszlexia, diszgráfia) prevenció, kezelésTanulási zavarnak nevezzük, ha egy gyermek gyengébben teljesít az iskolában, mint az intelligencia szintje alapján tőle elvárható lenne. A tanuláshoz (is) szükséges részképességek zavara sok esetben megelőzhető. Minél korábban fordulnak hozzánk, annál hatékonyabb a megelőzés. A már kialakult részképesség zavart a GEKKO a megfelelő terápiával kezeli.Hiperaktivitás, figyelemzavar megelőzés, kezelésAz angolul ADHD-nek elnevezett tünetegyüttes gyakori előfordulása nagy mértékben befolyásolja a gyermekeink jövőjét. A GEKKO a korai diagnózisnak és korai fejlesztésnek köszönhetően, az agyi érési folyamatok lezárulását megelőzően képes a problémák kiakalulását megelőzni, azok súlyosságát csökenteni, és a már kialakult problémákat kezelni.Társas beilleszkedés szabályainak elsajátása - már csecsemőkortólA GEKKO-ban nagy hangsúlyt fektetünk a szociális érettség fejlesztésére is. Azok a gyerekek, akik már csecsemőkoruktól kezdve megtanulnak érintkezni, kapcsolatot teremteni társaikkal, a későbbiekben sokkal sikeresebben illeszkednek közösségekbe, mint azok, akik először csak óvodás korukban kerülnek kapcsolatba a többi gyerekkel.Tanulmányi eredmények javítása, tanulási képességek megerősítéseA jó tanulmányi eredmény csak felerészt múlik olyan tényezőkön, mint a gyermek "esze", szorgalma, mennyire jó a tanár stb. Felerészt olyan fejleszthető képességek függvénye, amilyen pl. a figyelem. Ezen képességek fejlesztése 6 éves korig a leghatékonyabb - mire iskolába kerül, az agyi éréséi folyamatok már lezárultak.Bölcsődére, óvodára, iskolára felkészítésA bölcsőde, óvoda, iskola hatalmas, ugrásszerű megrázkodtatásként érhetik a kicsit, ha felkészületlenül érik. A GEKKO a fokozatosság elve mentén hétről - hétre készíti fel a gyermeket, mindig csak egy kicsi lépéssel közelítve a cél felé. Így nem megrázkodtatások, hanem apró sikerélmények egész sora vezetik útját egészen az egyetemig.
Mit nyújt a GEKKO?
Egy szóban: boldogságot.
Egy mondatban: optimális fejlődést gyermeke számára,
és sok hatalmas mosolyt! :-)
Bővebben: lapozza végig
a baloldali címeket!
Mi kell a boldog élethez?
Melyik szülő ne szeretné, hogy a gyermeke jó tanuló legyen, felsőfokú végzettséget szerezzen, majd egy szépen ívelő karriert befutva sikert arasson a munkájában? A megfelelő tudás, karrier, egzisztencia szerintünk is a boldog élet elengedhetetlen kellékei.
A GEKKO pedagógiai koncepciója azonban nem magára a tényszerű adatok megtanítására, hanem a tanulási képességek fejlesztésére, illetve a tanulási zavarok megelőzésére irányul.
Tanulni tanítunk
Bizonyára Önnek is van olyan ismerőse, aki képes a figyelmét órákig az olvasásra koncentrálni, és minden nagyon jól megragad a fejében. És olyan is, akinek állandóan csapong a figyelme, és képtelen jól elraktározni, rendszerezni az információt.
Még a vasakarat, kimagasló szorgalom, stréberség sem helyettesítheti a jó tanulási képességeket, amelyek birtokában a hozzánk járó gyermekek nem ritkán egy egész jegyet javítanak a tanulmányi átlagukon egyetlen félév alatt.
Harmonikus képességprofil kialakítása
A GEKKO nem zseniképző!
Véleményünk szerint egyik szülő sem egy kétballábas matekzsenit vagy zárkózott sportbajnokot szeretne nevelni gyermekéből.
Régen felismert tény, hogy egy-egy terület magasan kiemelkedő fejlettsége általában egy másik fejletlenségével jár együtt.
Mi nem azzal foglalkozunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki abból, amiben a gyermeke már úgyis kitűnően teljesít, hanem azokat a területeket zárkóztatjuk fel, amelyekben az átlagos alatt marad. Ezért állítjuk, hogy az életben való boldogulását minden téren biztosan megalapozzuk.
Fokozatosság — 6 éves koruktól fejest ugranak a felnőtt életbe...
6 éves koruktól a gyermekek a felnőtt életéhez hasonlítható iskolaéletbe csöppennek.
Kötelességek, feladatok, követelmények, felelősség, korán megszűnik a felhőtlen, gondtalan gyermekkor.
Ráadásul gyorsuló világunkban a mai gyerekeknek sokkal magasabb követelményeknek kell megfelelniük, mint annak idején nekünk kellett, ahogy nekünk is többet kell teljesíteni, mint szüleinknek.
Nagyon fontos, hogy ezek a megpróbáltatások felkészülten érjék a picit.
A gyermekre drámai hatással lehet, ha megfelelő képességek nélkül állítják magas követelmények elé.
Állapotfelmérő rendszerünk segítségével pontos képet kapunk a gyerekekről, ez már meghatározza a terápia irányvonalát, minden funkcióterületen „lépcsőfokonként”
haladva állítjuk egyre nehezebb feladatok elé.
Sikerélmény — nem csak abban, amiben már úgyis jó volt...
Az egyenetlen képességprofillal rendelkező gyerekek általában azokat a képességeket gyakorolják, amiben sikeresek.
Nálunk, mivel minden funkcióterületre vonatkozik a feltérképezés és fokozatos fejlesztőmunka, minden területen sikereket ér el, ezáltal alakul ki a harmonikus képesség- és személyiségprofil.
Magyarországon általánosan elfogadott tévhit,
az oktatásban is gyakorlat, hogy a gyermeknek nincs szüksége dicséretre, mert elkényeztetjük ezzel.
Ezzel ellentétben mi nagy hangsúlyt fektetünk a sikerélmény kialakítására gyermekek és szülők esetében egyaránt, az anya-gyermek kapcsolat mélyítését és a hatékony nevelést elősegítve.
Komplex fejlesztési program (minden területet összhangban fejlesztünk) Sok terhet leveszünk a szülők válláról!
A gondos, szerető szülők viszik a gyermekeiket sportolni, rajzolni, zongárzni, nyelvórára stb., annak érdekében, hogy a gyermek sokoldalúan, az élet minden területén jól teljesítsen.
A GEKKO sok terhet vesz le az Ön válláról, hiszen minden terület fejlesztésére egyaránt figyelmet fordítunk - így Önnek nem kell 10 különböző helyre hordania a gyermekét. Természetesen a GEKKO önmagában nem helyettesít minden egyéb programot, de minden terület fejlettségét megalapozza.
Az egyes funkcióterületek ráadásul igen összetett módon kapcsolódnak is egymáshoz. Egy-egy terület fejletlensége egy másik terület fejlődését is megakadályozhatják.
Egy példa
Egy a hallással kapcsolatos jelentéktelennek tűnő, könnyen kezelhető probléma borzalmas helyesírást eredményezhet, amelynek természetesen további következményei is vannak...
Ezért szoktuk mondani, hogy a GEKKO szemlélete szerint nem egyes problémákat kezelünk, hanem komplex módon a gyerekkel foglalkozunk.
Részképességzavarok megelőzése, kezelése (prevenció és terápia) Tanulási zavarDiszlexiaDiszgráfiaDiszkalkúliaHiperaktivitásFigyelemzavar
A fentebb említett hallás - helyesírás példa is jól illusztrálja, milyen drámai hatással lehet egy megelőzhető, kezelhető részképességzavar a gyermek életére. Hiába a gyermek kimagasló intelligenciája, esze, szorgalma stb., egy aprónak tűnő hiányosság miatt kudarcra lehet ítélve az iskolában, ennek minden további következményével együtt.
A diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia és egyéb részképességzavarok négy-öt gyermekből egyet érintenek valamilyen mértékben. Ezért a GEKKO egyik fő célkitűzése, hogy ezeket a részképességzavarokat országosan megelőzzük, kiszűrjük és nyomtalanul eltüntessük.
A korai fejlesztés jelentősége — az agyi érési folyamatok
Az idegrendszer fejlődése
Felnőtt fejjel igen nagy munkával jár közepes szinten megtanulni egy idegen nyelvet, míg egy kisgyermek szinte "észrevétlenül" többet is elsajátíthat anyanyelvi szinten. Mindez annak köszönhető, hogy a neuron hálózat 7 éves korig még képlékeny - a gyermeket érő hatásoknak megfelelően szilárdul meg.
Nincs alsó korhatár!
Szakmai szempontból a korai fejlesztésnek nem létezik alsó korhatára. Számos funkcióterület fejlődése már az anyaméhben megkezdődik - majd az első életév során szilárdul meg. Szakmai szempontból tehát minél hamarabb kezdődik a tudatos fejlesztőmunka - annál jobb.
Az alapvető képességek, az agyi érési folyamatok lezárulásáig, 0-7 éves korig fejleszthetőek rendkívül hatékonyan.
Idegélettani tény, hogy 7-14 éves korban még tart az idegsejtek vándorlása, így a megfelelően képzett fejlesztő pedagógusaink képesek a kisgyermekkor alatt hibásan berögzült automatizmusok korrekciójára.
Amint képesek rendszeresen elhagyni otthonukat...
Az első hetek, hónapok alatt sok kismama és baba egészségügyi, lelki és egyéb praktikus okokból nem képesek rendszeresen kimozdulni otthonról. Ezen természetes "begubózós" időszak elteltével szeretettel várjuk őket a GEKKO-ban.
Prevenció — tűzoltás helyett korai diagnózis és megelőzés
A rendellenességek korai kiszűrése drámai módon befolyásolhatja a gyermek jövőjét. Egy agysérült csecsemőt például 7 hónapos koráig küldhetünk fejlődésneurológiára, egyéves korban már késő a programot elkezdeni.
Amikor a tünetek már a laikus számára is szembeötlőek, gyakran csak a tűzoltás marad - ráadásul már az egész ház ég. Tehát nem csupán a probléma okát, hanem annak számtalan következményét is kezelnünk kell.
Ha egy hallássérült csecsemővel időben kezdünk foglalkozni, megakadályozhatjuk, hogy diszfázia (beszéd-, nyelvi zavar) alakuljon ki, speciális iskolába kelljen járnia, és sérüljön az értelme is. Egy alig észrevehető hallókészüléken kívül semmiben nem kell különböznie az összes többi kis barátjától.
A proaktív hozzállásról
Az időben diagnosztizált részképességzavart egy apró pöttyhöz tudjuk hasonlítani az egészséges fogzománcon. Avatatlan szem észre sem veszi, a jelentőségét könnyű alábecsülni, és ebben a fázisban még fúrás nélkül, ózon kezeléssel nyomtalanul eltüntethető.
Nem kérdéses azonban, hogy beavatkozás hiányában a probléma elhatalmasodik — a szúvas, majd elveszített fog, az egészséges mosoly nélkülözése teljesen tönkretehetik az ember életét.
SENKIT nem diszkriminálunk — integráció a GEKKO gyakorlatában Nem diszkriminálunk:
Vallási, faji, nemzetiségi, politikai hovatartozás, bőrszín, társadalmi rang szerint nálunk senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés.
Lehet dán vagy roma, egy miniszter fia, egy gyári munkás lánya, zsidó kislány, vagy kínai kisfiú, nálunk csak egy gyerek — sem több, sem kevesebb.
Nem diszkriminálunk:
A sérült gyermeket — lehet akár autista, mozgássérült vagy halmozottan fogyatékos — a normál csoportjainkba integráljuk. A szegregáció további károkat okozna nekik, és szakmailag semmi nem indokolja, hogy az egészséges fejlődésmenetű gyermekektől elkülönítve foglalkozzunk velük.
Nem diszkriminálunk:
A mikrocsoportok összeállításánál egyetlen szempont vezérel bennünket: hogy a gyermekek pedagógiai szempontból optimális hatással legyenek egymásra, segítsék egymás fejlődését, és szükség esetén idejekorán megtanulják elfogadni: nem vagyunk egyformák.
Nem diszkriminálunk:
Az eddig felsoroltakat ebben az évezredben tekinthetjük csak természetesnek ...
De a GEKKO korszakalkotó újítása, hogy a fejlesztő pedagógia által nyújtott előnyökből nem rekeszti ki a fenti képeken mosolygó egészséges, normál fejlődésmenetű gyermekeket sem ...
A fejlesztő pedagógia csodája és az egészséges gyerekek
A gyógypedagógia tudománya azzal a céllal született meg, hogy még a halmozottan sérült, fogyatékos gyermekeket is képessé tudja tenni az önálló életvitelre, a társadalomba való beilleszkedésre. A gyógypedagógusok minden olyan ismeretet magas szinten elsajátítanak, amelyek egy gyermek leghatékonyabb fejlesztéséhez szükségesek (anatómia, kórtan, fejlődéslélektan, szociálpszichológia, fejlődésneurológia, augmentatív kommunikáció stb.), hiszen a sérült gyermekeknél minden területen átfogó, magas tudásra, és rendkívül tervezett, kemény munkára van szükség a legapróbb, hétköznapi eredmények eléréséhez is.
A GEKKO Képességfejlesztő Játszóházak legnagyobb újítása, hogy ebből a hatalmas szakmai tudásból nem rekeszti ki a normális fejlődési övezetbe tartozó, egészséges gyermekeket sem. A sérült gyermekeknél jól bevált módszerek természetesen az egészségeseknél is működnek, de még hogy! Annyi a különbség, hogy kevesebb energia befektetésével, hamarabb, több és nagyobb eredmény érhető el az egészséges gyermekek esetén. A Polgár lányok példájánál - akiknek a szülei gyógypedagógusok - talán nem kell fényesebb példát hoznunk a hatás illusztrálására.
Nem csodatevő hókuszpókusz, hanem modern gyógypedagógia
Nem ritkán fordul elő, hogy egy-egy gyermek csodával határos fejlődésen megy keresztül néhány foglalkozás elteltével. Éppen ezért tartjuk fontosnak kiemelni, hogy nem csodagyerek varázsló hókuszpókuszt kínálunk, hanem tudományos kutatásokkal évtizedek óta alátámasztott modern diagnosztikai és terápiás eljárásokat, céltudatos egyénreszabott tervezést és szorgalmas, kitartó fejlesztőmunkát. Ráadásul, ahogy az már a csodákkal lenni szokott, nálunk is észrevétlenül mennek végbe... Szerencsés esetben a szülő nem érzékel semmiféle hétköznapi értelemben vett csodát — hanem egyszerűen csak minden az optimális mederben halad gyermeke fejlődésével kapcsolatban. Felfogásunk szerint a csoda csupán abban érhető tetten, hogy egy gyerekkel nincs semmi probléma (holott nagyonis lehetett volna).
GEKKO — a minőség garanciája a fejlesztő pedagógiában
Minőségellenőrzés
Minden játszóházban szigorúan megköveteljük
a minőségügyi irányelveink feltétel nélküli, maradéktalan betartását.
1.) 100% magasan kvalifikált munkaerő
A GEKKO Képességfejlesztő Játszóházakban kizárólag gyógypedagógus, gyógypedagógus-pszichológus vagy konduktor diploma birtokában lehet fejlesztő pedagógus állást betölteni. Ennek hiányában átmenetileg, és semmilyen egyéb kifogással sem engedélyezzük senkinek, hogy a hozzánk járó gyermekekkel foglalkozzon.
2.) GEKKO fejlesztő pedagógus minősítés
Fejlesztő pedagógusaink, mielőtt munkába állnának, több hetes kötelező szakmai továbbképzésen és szakmai gyakorlaton vesznek részt a központi oktató játszóházunkban. Ezt követően kell megszerezniük a GEKKO fejlesztő pedagógus minősítést - amely a munkavállalás szigorú feltétele.
3.) Folyamatos szakmai konzultáció és továbbképzés
A legmagasabb színvonalú pedagógiai munka érdekében folyamatos on-line szakmai konzultációt és rendszeres továbbképzési lehetőséget biztosítunk fejlesztő pedagógusaink részére. A GEKKO folyamatosan fejleszti a pedagógiai munkájának tudományos hátterét - és megköveteli, hogy a fejlesztő pedagógusai lépést tartsanak az új ismeretek beépítésével a napi munkájukba.
4.) Kiváló munkakörülmények, magas, — de teljesíthető elvárások
Megköveteljük, hogy a fejlesztő pedagógus minden egyes foglalkozásra, minden gyermekkel kapcsolatban egyénre szabottan, alaposan felkészüljön, majd a foglalkozást kizárólag a munkájára koncentrálva, a legjobb tudásának megfelelően tartsa meg. A magas elvárásaink megvalósíthatósága érdekében színvonalas munkakörülményeket, versenyképes bérezést biztosítunk — és naponként maximum 4 óra munkát engedélyezünk a fejlesztő pedagógusaink számára.
5.) Világszínvonalú eszközpark minden játszóházban
A GEKKO Képességfejlesztő Játszóházakban nem kötünk kompromisszumot az eszközpark mennyiségére és minőségére vonatkozóan. Előírjuk, hogy minden funkcióterület és részképesség fejlesztésére a világ legjobb eszközei közül elegendő álljon a fejlesztő pedagógus rendelkezésére. Folyamatosan nyomon követjük a piacon megjelenő eszközöket a nagyvilágban, és játékparkunkat folyamatosan frissítjük.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!