Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Kölyökbázis közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kölyökbázis vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A bizonyitvány üzenet a szülőnek, hol tart gyermeke a tanulásban. Hogyan fogadjuk?
A sikertelenséget tetézheti az esetleges szülői fenyítés, de előfordul ennek az ellenkezője is, amikor az ötösökért cserébe kisebb-nagyobb jutalmat zsebelhet be a gyerek. Ezek a beidegződések csak lassan változnak, noha a pedagógusok igyekszenek meggyőzni a szülőket a gyakorlat helytelenségéről.
Az alsó tagozatosok – 2003. szeptembere óta – a január 18-án végződő első félévet követően január 25-ig nem érdemjegyekből, hanem szöveges értékelésből álló „bizonyítványt” vihetnek haza. A kiértékelés arról szól: milyen mértékben teljesített az egyes tantárgyakból gyermekük a tantervi követelményekhez, illetve önmagához képest.
A pedagógusoknak roppant munkát jelentő, még mindig újdonságnak számító módszer igen kedvező fogadtatásra talált a családoknál. Sokkal pontosabb képet kapnak így a gyerekek hiányosságairól és sikereiről, ami meghatározhatja az otthoni tanulás súlypontjait is. A szöveges értékelésből következik, hogy alsó tagozatban ismeretlen fogalom a bukás, ám egyéni konzultációk után a szülők az igen gyenge eredményt elért tanulók esetében évismétlést kérhetnek.
De bármennyire furcsa, az első osztályosok szüleinek némelyike közömbös a szöveges értékelés iránt. Olyannyira, hogy be sem megy érte az iskolába.
A negyedik osztály végétől érdemjegyekre cserélődik a „szöveg”, már csak a későbbi felvételi pontrendszer miatt is. Ettől kezdve léphet be a gyerekek életébe az esetleges szorongás, „hogyan fogadják anyáék a bizonyítványomat”, míg a nemtörődöm típusú tanulók egy kézlegyintéssel elintézik a dolgot. Pedig a rontásnak és a javításnak is mindig a kicsik személyiségében keresendő komoly oka van, amire a szülőknek nagyonis oda kell figyelniük.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!